17 Eylül 2017 Pazar

Tül Saç Bandı


     Herkese yeniden merhabalar..

     Paylaşımlarıma uzunca bir süre ara vermişim . Yaz döneminde işlerim oldukça azalmıştı. Aslında daha fazla boş vaktim vardı. Daha fazla çalışıp paylaşımları arttırırım diye düşünmüştüm ama olmadı. Tabi bir yandan tatil, dinlenme ihtiyacımız da olunca sosyal medyadan uzak kaldım. Üzerimde de büyük bir rehavet vardı. Bu konulara ilgisi olan var mı bilmiyorum ama gezegen konumları da bu yaz oldukça enteresandı. :) Yani aslında herkesin üzerinde böyle bir rehavet vardı. Çok şükür atlattık. 

     Yeni yeni kendime gelmeye başladım. Enerjim yükselmeye başladı. Üzerimdeki ağırlıktan kurtuluyorum artık. Zaten yoğun bir tempoyla da çalışmaya başladım. Yaz döneminde dediğim gibi yoğun tempoda işim olmuyordu. Ben yoğun çalıştığım zaman kendimi daha enerjik hissediyorum ve çalıştıkça daha fazla çalışma isteği duyuyorum. Neyse lafı da fazla uzatmadan bu şirin saç bandımı anlatayım. Keyifli okumalar. :)



     Tül Kumaştan Saç Bandı

     Daha önce de dediğim gibi elimde kalan artık kumaş parçalarını ne yapabilirim diye bir düşünmeden atmak istemiyorum. Elimde böyle tülden uzun bir parça kumaş kalmıştı. Bununla ne yapabilirim diye düşünürken bu yıl saç bantlarının yoğun olarak kullanıldığını hatırladım. Ben de saç bantlarını kullanmayı çok seviyorum zaten. Bu kumaşla basit bir şekilde saç bandı yapabilirim diye düşündüm. 

     Öncelikle kumaşım artık bir parça olduğundan yamuktu ve çok kırışıktı. Önce kumaşı ütüledim ve düzgün bir şekilde ölçerek kenarlarından kestim, dikdörtgen bir şekil elde ettim. Benim kumaşımın boyu bu kadardı. O yüzden ben tamamını kullandım. Aslında iki kez dolayarak bağlamak için biraz daha uzun olması gerekiyor ama elimde olan bu kadar olduğu için bununla idare ediyoruz. Siz de bağlama şeklinize göre deneyerek bandın boyunu ayarlarsanız daha rahat edersiniz. 

     Aslında saç bandı her türlü kumaşla yapılabilir ve oldukça da basit bir şekilde yapılabilir. Dikişe yeni başlamış olanlar, kendini denemek isteyenler saç bandı ile başlayabilirler. Ben bu bandı elimde diktim. Dikiş makinesi bile kullanmadım. Daha doğrusu dikiş makinesiyle dikersem düzgün olmaz diye düşündüm. Sonuçta kumaş da tül olduğu için bol delikli, boşluklu bir parçaydı. Elde dikiş benim için daha rahat oldu.

     Bu saç bandını nasıl yaptım? Çok basit.. Sadece kumaşı enlemesine (kumaş tersten dikilecek) kenarlarını dikerek birleştirdim ve iç tarafından ters çevirdim. Yaptığım işlem bu kadar. Benim yarım saatimi aldı, o da oldukça yavaş hareket ettiğim için. :)



     Aşağıda sizin için resim de paylaştım. Bu bandın yapılışını anlatmak diye bir şey bile olamaz aslında farkındayım. Sizinle de sadece fikir oluşturması açısından paylaşıyorum. Belki elinizde kalan kumaş parçalarını değerlendirmek istersiniz. Acaba bu kumaştan ne olur diye düşünüp internette gezinirken karşınıza bu sayfa çıkar, bu çalışma size de bir ışık tutar. :)



     Umarım bu çalışma size ilham olur.

     Hepinize huzurlu, bereketli ve mucizelerle dolu bir gün diliyorum. 
     Teşekkürler, Sevgiler..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder