19 Ocak 2017 Perşembe

Karton Koliden Mini Dolap :)



     Herkese Merhabalar..

     Bugün yine bir değerlendirme ve düzenleme çalışmasıyla karşınızdayım. Ben pek düzenli bir insan değilimdir. Özellikle çalışırken çok dağınık çalışıp sonra işim bitince ortalığı toplarım. Komodinin üzerindeki eşyalarım da çok dağınık duruyordu. Parfümler, saç bakım ürünlerim, cilt bakım ürünlerim hepsi ortalıkta duruyordu. Ben de kendime bakım eşyalarımın hepsini toparlayabilecek bir dolap yapmaya karar verdim. Sizinle de dağınık duran dolap üstleri için karton koliden toparlayıcı mini dolap yapımını paylaşıyorum. Keyifli okumalar. :)




     Öncelikle ihtiyacımız olan istediğimiz boyutlarda bir karton koli, kartonu kesmek için maket bıçağı ve istediğimiz desende yapışkanlı kaplama kağıdı. Kaplama kağıtları artık her yerde satılıyor. Marketlerde, semt pazarlarında ya da kırtasiyelerde bulabilirsiniz. Hatta kendi dolabınıza uygun aynı renkte kaplama kağıdı bularak bütünlüğü de sağlayabilecek şekilde bir dolap yapabilirsiniz. Ben farklı desende bir kaplama kağıdı kullanmayı tercih ettim. Görüntüsü oldukça güzel oldu.

Uygulama

1. İşe karton kolinin alt kısmını kesmekle başlıyoruz. İsterseniz alt kısım kalabilir ama ben içine koyduğum malzemeler düzgün dursun diye kolinin alt kısmını kestim. Üst kısımda da kaplamanın düzgün durması için tüm yüzeyi koli bandı ile kapladım.

2. Kolinin ön yüzünden kapak kısmını açıyoruz. Alt kısımda biraz boşluk bırakarak kutunun 3 tarafını keserek yukarı doğru açılabilen bir kapak yapıyoruz. Aşağıdaki fotoğraflardan daha net anlayabilirsiniz.




3. Kolinin tüm yüzeylerini kaplama kağıdı ile düzgün bir biçimde kaplıyoruz. Kaplama kağıdını keserken biraz fazla pay bırakarak keserseniz kenar kısımları içe katlayarak kenarlarının düzgün durmasını sağlarsınız.

4. Dolabımızı açabilmek için diğer dolaplarla uyumlu bir kulp alıp onu da vidayla tutturuyoruz. Bu tarz dolap kapak kulpları da züccaciye mağazalarında rahatlıkla bulunabiliyor. Fiyatı da oldukça uygun. Ben diğer dolap kapaklarımla aynı desende kulp bulabildim. Sanırım 1,5 TL gibi bir fiyata almıştım. Kapak kulpunu önce silikon yapıştırıcı ile yapıştırmıştım ama dayanıklı olmadı. Kapağı açıp kapatırken kulp elimde kalıyordu. Daha sonra vidalamaya karar verdim. Ölçü alıp kemer delme makasıyla delik açtım. Kağıtlarda kullanılan delgeçle de bu işlem yapılabilir. Buradaki tek sorun bu dolap kulplarının vidaları mobilyalarda kullanılmak için tasarlandığından çok uzun oluyor. Evde iki tane kısa vida bulduk ve babamla kulpları vidaladık. 




     İşte çalışmamız bu kadar. Yeni dolabımız kullanıma hazır. İçine tüm bakım ürünlerim sığdı. Oldukça da kullanışlı oldu. Hiç kimse bu dolabın karton koliden yapıldığını dışarıdan bakarak anlayamaz. :)

     Umarım bu çalışma size ilham olur.

     Hepinize huzurlu, bereketli ve mucizelerle dolu bir gün diliyorum. 
     Teşekkürler, Sevgiler..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder