2 Kasım 2016 Çarşamba

Şapka İğnelik :)



     Merhaba Sevgili Arkadaşlar..

     Bugün sizlerle dikişle uğraşanların mutlaka ihtiyacı olan bir ürün paylaşıyorum.
İğnelik. İğnelikleri çok seviyorum ve dikiş yaparken mutlaka kullanıyorum. İğnelik için evde bulunan malzemelerle ne yapabilirim diye bir araştırma yaptım. İnternette iğnelik resimlerine baktım. Hobilerle ilgili olarak benim en çok kullandığım iki internet sitesi var. Birisi 10marifet.org, diğeri de Pinterest. Bu sitelerden bir sürü fikir edindim ve aklıma böyle bileğe takılıp kullanılabilen bir iğnelik yapmak geldi. Çok rahat kullanılabilen bir tasarım oldu. Yaparken de çok eğlendim ve bence çok da şirin bir görüntüsü oldu.

     İğnelik zaten çok kullanışlı bir ürün. Hazır olanları da satılıyor. Bence hiç satın almaya gerek yok. Farklı şekillerde de tasarlanabilir. Üstelik sevdiğiniz bir figürü iğneliğinizde kullanabilirsiniz. Ayrıca elinizde olan eski figürleri de değerlendirebileceğiniz bir çalışma. Evdeki malzemelerle basit basit bir şekilde iğnelik yaptım ve çok da ucuza mal ettim. Keyifli okumalar. :)




Öncelikle benim kullandığım malzemeler şunlar:

₰  Şurup şişelerinin içinden çıkan ölçü kabı
₰  Eski bir çanta boyu ayna (yuvarlak ya da oval herhangi sert bir malzeme)
₰  Maket bıçağı
₰  Artık kumaş parçaları (Onları da değerlendirmiş olduk.)
₰  Elyaf (Çok az miktarda elyafa ihtiyacımız olacak, oyuncakların içinden çıkan elyaflarla bile yapabiliriz.)
₰  Kurdele (Süslemek için kullandım.)
₰  Silikon Yapıştırıcı
₰  Süslemek için kullanılabilecek herhangi bir obje
₰  Bileğimize göre bir lastik veya cırt bant


Gelelim yapılışına;

1. Ölçü kabının tabanını maket bıçağıyla kesiyoruz. O kısımda bir boşluk elde ediyoruz. Böylece kumaşla kaplanıp içine elyaf doldurunca o kısım iğneleri takacağımız bölüm olacak.

2. İçine elyaf doldurarak üstünü elimizde kalmış herhangi bir kumaş parçasıyla kaplıyoruz ve ölçü kabının geniş olan ağız kısmından kumaşı dikerek kapatıyoruz. Fazlalık kumaşı da daha sonra keseceğimiz için biraz fazla kumaş bırakırsanız iyi olur. 




3. Aynı şekilde aynayı da kumaşla kaplayarak alt kısmını dikiyoruz. Ben kumaşı aynanın boyundan biraz pay bırakarak kestim. Önce kumaşın kenarlarından teğel yapar gibi iplik geçirdim. Daha sonra aynayı kumaşın ortasına oturtarak ipliği kenarda çekip ortada toplayarak alt kısımda birleştirdim. Çok kolay oldu.




4. Ölçü kabı ve aynayı kaplayarak elde ettiğimiz iki parçayı dikiş kısımları birbirlerine bakacak (yani iç kısımda kalıp görünmeyecek) şekilde silikon yapıştırıcı ile yapıştırıyoruz.

5. Herhangi bir kurdeleyi parçaları birleştirdiğimiz kısmın üstünden yapıştırıyoruz. Böylece hem iğneliğim şapka figürüne benzedi hem de daha hoş bir görüntüsü oldu. Ayrıca yapıştırdığım kısımlardaki çirkin görüntüden de kurtulmuş oldum.

6. Süslemek için herhangi bir objeyi de kurdelenin üstüne yapıştırıyoruz. Benim eski kopmuş bir küpem vardı. Zaten fiyonk figürünü çok severim. Atmaya kıyamamıştım. Kurdelenin üzerine de çok yakıştı ben de onu süslemede kullandım. Süsleme için herhangi bir şey kullanılabilir. Ponpon, boncuk, taş gibi malzemeler de kullanılabilir, gayet güzel olur. 





7. Son olarak bileğimize tutturabilmek için bir lastik ya da cırt bandı bileğimize göre ayarlayarak iğneliğin alt kısmına yapıştırıyoruz. Ben bu süslü lastiği de değerlendirmiş oldum. Bu lastik kına gecelerinde kızların avucunda tutması için verilen küçük mumlara geçirilmişti. Geçenlerde kuzenimin düğününden kalan mumun lastiğini kullandım. Çok da güzel oldu. :)




     Evet iğneliğim bitti. Dikiş yaparken rahat bir şekilde kullanabileceğimiz, süslü bir şapkaya benzeyen iğneliğimiz hazır. Ben çok sevdim ve devamlı dikiş işlerinde kullanıyorum. Hatta Elde dikiş iğnelerimi de bu iğneliğime takarak kullanıyorum. Özellikle ben iğneleri çok kaybediyordum. İğne aramak kadar zor bir şey yoktur herhalde. Artık bu dertten de kurtulmuş olduk. Umarım bu fikir size de ilham olur. :)

     Hepinize huzurlu, bereketli ve mucizelerle dolu bir gün diliyorum. 
     Teşekkürler, Sevgiler..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder