7 Kasım 2016 Pazartesi

Keçeden Fotoğraf Çerçevesi



     Herkese Merhabalar..

     Bugün keçe kumaştan bir fotoğraf çerçevesi paylaşıyorum. Ben bu çerçeveyi bir arkadaşımın kızı için yapmıştım. İsmi de tahmin edebileceğiniz gibi İdil. :) Arkadaşım da benim gibi el emeği ürünleri çok sever ve çok kıymet verir. İdil'in doğum günü için yapmıştım bu hediyeyi ve içine de İdil'le ikimizin fotoğrafını koymuştum. Çok sevdiler, tabi ben de çok sevdim. Yaparken de çok eğlendim. El emeği bir şey üretmenin bence en eğlenceli tarafı hayal gücünüzü sınırsız ve özgür bir biçimde kullanabiliyor olmanız. Sevdiğiniz figürleri kullanabilirsiniz. Hayal ettiğiniz görüntüyü oluşturabilirsiniz. 

     Ayrıca bu çalışmaları yaparken çocuklarınızla birlikte tasarımlar yapabilirsiniz. Hem çocukların hayal gücünün sınırlarını zorlayıp geliştirebilecek çalışmalar olduğunu düşünüyorum, hem de birlikte kaliteli zaman geçirerek oldukça eğlenebilirsiniz. Bunun için çalışmamı sizinle paylaşmak istedim. Keyifli okumalar. :)




     Ben keçe kumaşları kullanmayı çok seviyorum. Bunu daha önce de paylaşmıştım.  Dikmeye bile gerek olmadan sadece kesip yapıştırarak kullanılabilen, çok esnek yapıda bir malzeme. Bence keçe kumaşın dokusu da çok hoş.

     Benim kullandığım keçeler ince olanlardan ama çerçevenin arka kısmını kalın keçeden yaparsanız daha dik durabilir ve daha düzgün olabilir. Benim elimde kalın keçe yoktu. Bu seferlik tüm çerçevede ince keçe kullandım. Yine böyle bir çalışma yaparsam arka kısmı kalın keçe ile yapabilirim. Keyifli okumalar. :)

Gelelim yapılışına:

₰  Çerçevenin arka kısmı olarak kullanılacak olan keçeyi fotoğraf boyutundan, her bir kenarından ölçü alarak yaklaşık 2,5 cm daha geniş olacak şekilde kesiyoruz. Yani fotoğrafı keçenin üzerine koyup kenarlarını çiziyorum. Daha sonra her bir kenardan 2,5 cm pay bırakarak kesiyorum.

₰  Çerçevenin ön kısmını da aynı boyutta kesip kenarları 3 parmak kalacak şekilde ortasından bir dikdörtgen daha kesip çıkarıyoruz. Benim ön kısımda kullandığım açık kahve rengi olan keçe kumaşım küçüktü. O yüzden 4 parça ayrı ayrı kesip kenarlarından yapıştırarak birleştirdim. Fotoğrafta fark edebilirsiniz zaten.

₰  Sonra çerçevenin üst kısmıyla alt kısmını birleştiriyoruz ama sadece dış kenarlarından yapıştırarak birleştiriyoruz. Çünkü ortada fotoğraf için bir boşluk kalması gerekiyor. Bu birleştirme işlemini yaparken ben sağ, sol ve alt kenarları yapıştırdım, üst kısmı yapıştırmadım. Çünkü üst kısımdan fotoğraf geçirmek için yer bırakmak istedim.

₰  Son olarak süslemeleri yapıp çerçevemizi bitiriyoruz. Ben süsleme için gökkuşağı, isim, bulutlar ve kalpler kullandım. Renkli ve eğlenceli bir çerçeve olmasını istedim. Gökkuşağı yapmak için renkli keçelerden ince şeritler kesip yan yana yapıştırdım. Gökkuşağının alt kısmı düzgün görünsün ve yapıştırdığım kısımlar belli olmasın diye el işi kağıtlarından kalpler kesip yapıştırdım. Üst kısmını zaten yine beyaz keçeden rastgele kestiğim bulut figürlerini yapıştırarak kapattım. Güneş için de bir zamanlar çok moda olan düğme küpelerim vardı. Arkası kopmuştu, ben de düğmesini atmamıştım. Şimdi işime yaradı, onu kullandım. Güneş ışınlarını yine sarı keçe kumaştan kestiğim şeritleri düğmeye yapıştırarak yaptım. Kalpler ve isim yazmak için de yine keçeden kestiğim parçaları çerçevenin üzerine yapıştırarak süsledim.

     Harflerle ilgili daha önceki yazımda da bahsetmiştim. Keçe kumaştan harf figürü yaparken harfi keçenin kullanacağınız üst yüzüne değil alt tarafta kalacak yüzüne çizerseniz daha iyi olur. Harfi kullanırken kenar kısımlarında kalem izi kalmaz. Yalnız dikkat etmeniz gereken nokta harfi keçenin arka tarafına çizeceğimiz için harfi ters biçimde çizip o şekilde kalıp çıkarmalıyız ki keçeyi ters çevirdiğimizde normal harfi elde etmiş olalım. Örneğin "C "harfini şu şekilde çizmemiz gerekiyor: "Ɔ". Daha sonra kesip ters çevirdiğimizde normal C harfini elde edebiliyoruz.

     Çalışmamız bu kadar basit. Eğlenceli, renkli ve dekoratif bir ürün olduğunu düşünüyorum. Farklı şekillerde geliştirilebilir. Hediye olarak yapılabilir. :)

     Umarım bu çalışma sizin için bir ilham kaynağı olur.
     
     Hepinize huzurlu, bereketli ve mucizelerle dolu bir gün diliyorum. 
     Teşekkürler, Sevgiler..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder