4 Kasım 2016 Cuma

İsim İşleme


     Merhaba Sevgili Arkadaşlar..

     Bugün sizlere özellikle çocukların kıyafetlerinin üzerine uygulanabilecek harf ve şekil işlemekten bahsedeceğim. Bunu benden bir arkadaşım rica etmişti. Oğlunun anaokulunda giydiği atölye çalışması önlüğüne işleme yapmamı istemişti. Ne yapabilirim diye düşündüm. İple harf işleme yapılıyor ancak daha pratik bir şekilde nasıl yapabilirim diye düşünürken aklıma keçe kullanmak geldi. Ben keçe kumaşları kullanmayı çok seviyorum. Her yerde kullanılabilen, esnek kullanım alanına sahip bir malzeme. Pratik bir şekilde de işlenebiliyor. Dikmeye bile gerek olmadan sadece yapıştırılarak da kullanılabilir. Yapıştırıcı kullanılacaksa bence sağlam bir yapıştırıcı kullanmak gerekir. Özellikle kumaş yapıştırıcıların bu çalışma için uygun olacağını düşünüyorum. Ben dikmeyi tercih ettim. Bana dikiş dikmek daha kolay, pratik ve daha sağlam oluyormuş gibi geliyor. Sizlerle de fikir vermesi açısından paylaşmak istedim.




     Genellikle okullarda bütünlük açısından öğrencilerin aynı önlüğü kullanması istenir. Bu durumda çocuklara ait önlüklerin karışabiliyor. Onların da kendi önlüklerini ayırt edebilmeleri için okulun da talep ettiği isimlerinin baş harflerinin işlenmesi oluyor. Çocuklarınızın isminin baş harflerini ve çocuklarınızın sevdikleri figürleri kullanarak işlemeler yapabilirsiniz. Başka malzemeler de kullanılabilir. Ama keçe kumaşla çok güzel ve renkli bir çalışma olduğunu düşünüyorum. Ben çok sevdim, arkadaşım ve oğlu da çok sevdi. Umarım size de faydalı bir yazı olur, siz de seversiniz. Keyifli okumalar. :)

Size kendi çalışmamla ilgili bazı ayrıntılardan bahsetmek istiyorum. 

₰  Öncelikle işleme için kullandığım malzeme ince keçe.

₰  Çocuğun isminin baş harfleri için farklı renkte keçelerden harf figürü çıkarıp kestim. Bu işlemi keçenin üstüne doğrudan harfi çizerek yapabilirsiniz. Harflerin daha düzgün durmasını istiyorsanız harf şeklinde figürler ya da harf şablonları da kullanabilirsiniz. Bu işlemi yaparken harfi keçenin kullanacağınız üst yüzüne değil alt tarafta kalacak yüzüne çizerseniz daha iyi olur. Harfi kullanırken kenar kısımlarında kalem izi kalmaz. Yalnız dikkat etmeniz gereken nokta harfi keçenin arka tarafına çizeceğimiz için harfi ters biçimde çizip o şekilde kalıp çıkarmalıyız ki keçeyi ters çevirdiğimizde normal harfi elde etmiş olalım. Örneğin "C "harfini şu şekilde çizmemiz gerekiyor: "Ɔ". Daha sonra kesip ters çevirdiğimizde normal C harfini elde edebiliyoruz.

₰  Harfleri işledikten sonra çok hoşuma gitti. Kenarlarının da boş kalmasını istemedim. Harflerin iki yan taraflarına da figür işlemek istedim. Erkek çocukları genelde arabaları çok sever. Kırmızı bir araba yaptım. Tabi bir de küçük oğlumuza nazar değmesin nazar boncuğu figürü yaptım. Onları da işledim.

₰  Ben araba ve nazar boncuğu figürleri için kestiğim parçaları, kumaşlara uygun renkte iplerle dikerek birleştirdim. Arabanın tekerleklerini siyah iple dikip birleştirdim. Pencereler için beyaz ip kullandım. Nazar boncuğunu yaparken de üç farklı renkte giderek küçülen biçimde halkaları kestim ve sadece siyah halkanın üzerinden siyah iplikle birkaç kez düğme diker gibi diktim. İsterseniz silikon yapıştırıcı ile yapıştırarak da figürleri birleştirebilirsiniz.

₰  Tüm figürleri oluşturduktan sonra önlüğe, yine uygun renklerle dikerek sabitledim. Çalışmamız bu kadar basit. Ben bunu yaparken de çok eğlendim. Umarım siz de okurken eğlenmişsinizdir ve sizin için de bir ilham kaynağı olur. :)




     Hepinize huzurlu, bereketli ve mucizelerle dolu bir gün diliyorum. 
     Teşekkürler, Sevgiler..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder