15 Kasım 2016 Salı

Eski Kottan Çanta Yapalım..


     Herkese Merhabalar..

     Bugün yine bir değerlendirme çalışmasıyla karşınızdayım. Size eski kotlarımızı değerlendirebileceğimiz bir yöntemden daha bahsetmek istiyorum. Ben eski bir kot pantolondan, daha doğrusu sadece paçasından portföy bir çanta yaptım. Pantolon İspanyol paça bir modeldi. Paçası oldukça genişti yani. Onun için aslında içine de bir sürü şey alabilen geniş bir çanta elde ettim. :)
     Daha önce dediğim gibi ben zaten eski eşyaları atmaya kıyamayan bir insanımdır. Acaba nasıl değerlendirebilirim diye illa ki atmadan önce düşünürüm. Özellikle kot kumaşları atmaya hiç kıyamıyorum. Kullanılabilecek kısımları kullanıp atacaksam da öyle atarım. Bu çalışmayı da çok severek yaptım. Oldukça şık ve kullanışlı bir çanta oldu. Keyifli okumalar. :)





Gelelim yapılışına;

1. Öncelikle kot kumaşından aşağıdaki fotoğraflarda görüldüğü gibi parçalar kesiyoruz. Aslında parçaları kestikten sonra bu kadar çok parça kesmeye gerek olmadığını düşündüm. Kesmiş bulunduğum için artık bu şekilde dikme işlemine devam ettim. Siz böyle bir çalışma yapacaksanız çantanın ön ve arka kısımlarını dikiş paylarını ve taban kısmını da uzunluğa dahil ederek bütün olarak kesebilirsiniz. Böylece ayrı bir alt taban parçasına ihtiyaç kalmaz. Sadece iki adet yan kısımlardan genişlik parçası keserek daha pratik bir şekilde dikilebilir.

2. Bu parçaları teğel yaparak ya da iğneleyerek çanta formunda birleştiriyoruz. Fotoğrafta da görüyorsunuz. Bir adet ön kısım için parça, bir adet arka kısım için uzun bir parça (kapak kısmını da dahil ettim), bir adet taban için parça ve iki adet yan genişlikler için parça kesmiştim. Onları sırayla birleştirdim. Önce taban parçasını, daha sonra yan kısımları birleştirip çanta formunda diktim.

3. Ben bu çantada astar da kullandım. Astar kullanmaya kot kumaş için gerek yok ama daha hoş bir görüntü elde etmek istedim. Bence oldukça hoş bir görüntüsü oldu. Astar için kullanılacak kumaştan da aynı boyutlarda parçalar kesip onları da aynı kot kumaştaki gibi çanta formunda birleştiriyoruz. Ben astarın çanta ağız kısmından biraz daha fazlalık bıraktım. Çünkü astarı kot kumaşın üstüne kıvırarak kullandım. Resimlere bakarsanız daha net anlaşılacaktır.





4. Şimdi geldik kot çantayla astarı birleştirme işlemini yapmaya. Bu birleştirme sırasında dikkat etmemiz gereken nokta kot kumaş düz, astar kumaşı ters olacak şekilde astarı kot çantanın içine geçiriyoruz. Parçaların ikisini de dikerken tersten dikmiş olmamız gerekiyor. Kot çantayı ters çevirip kullanacağımız için tersten dikiyoruz. Astarı da yine tersten dikiyoruz ki çantanın içine geçirdiğimizde düz olan desenli kısım içte kalsın, dikiş yerleri arkada kalsın, görünmesin.

5. Bu şekilde astarı çantanın içine yerleştirdikten sonra öncelikle kapak kısmını kot ve astarın ikisi de içte kalacak şekilde kıvırarak birleştiriyoruz. Daha sonra çantanın ağız kısmında yukarıda da belirttiğim gibi astarı kot kumaşın üstüne getirerek yine iki kat kıvırık o kısmı da birleştiriyoruz. Yani birleşme yerlerini kumaşların iki tarafı da içte kalacak şekilde kıvırarak dikiyoruz ve kot kumaşla astar kumaşı birleştirmiş oluyoruz.  

6. Bu dikiş işleminden sonra çantanın kapağında dikiş ipi kaldı. Biraz da yamuk dikmiştim pek hoş bir görüntü yoktu yani anlayacağınız. Son olarak hem dikiş kusurlarını gizlemek için hem de süsleme için hazır bir güpür kullandım. Güpürü çantanın boyutlarında ayarlayarak kapağın kenar kısımlarına silikon yapıştırıcı ile yapıştırdım. Tabi ben her zaman garantici bir insan olduğum için sadece yapıştırmakla yetinmedim. Yapıştırdıktan sonra güpürü üzerinden beyaz ip ile diktim. 




     İsterseniz çantayı fermuarla kapatabilirsiniz. Astara önce fermuar dikip çantayı daha sonra da birleştirebilirsiniz. Ben bu çantayı bir arkadaşıma hediye olarak dikmiştim. Arkadaşım ağız kısmına çıt çıt bastırdı. Ben o yüzden fermuar yapmadım. Benden böyle portföy bir çanta istiyordu. Hem bir değerlendirme çalışması oldu hem de şık bir çanta oldu. Arkadaşım da çok beğendi. Çantamız kullanılmaya hazır. :)

     Bu arada arkadaşım çantanın kapak kısmını boncuklarla işlemiş ve bana bir fotoğraf gönderdi. Son halini de size göstermek istiyorum.




     Umarım bu çalışma sizlere de ilham olur.
     
     Hepinize huzurlu, bereketli ve mucizelerle dolu bir gün diliyorum. 
     Teşekkürler, Sevgiler..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder