19 Ekim 2016 Çarşamba

(: Eski Kot Pantolon Etek Oldu :)



     Merhaba sevgili arkadaşlar..

     Eskiyen kıyafetlerimizden hepimiz zaman zaman kurtulup tazelenmek istiyoruz. Ben genelde eski eşyalarımı atmaya kıyamıyorum. Öncelikle herhangi bir yerde değerlendirebilir miyim diye bir düşünüyorum. Elbette hiç kimse evinin bir çöp yığınına dönüşmesini istemez. Artık kullanılamaz hale gelmiş eşyaları saklamıyorum fakat bazı eşyalar var ki sadece ufak bir yeri hasar görmüştür yani kurtarılabilir durumdadır. Bu gibi durumlarda evde kendimiz tadilat yapabiliriz ya da o malzemeyi kullanarak bambaşka bir ürün elde edebiliriz. Böylece evimizin bereketini arttırmış oluruz ve belki de beklediğimizden çok daha güzel şeyler ortaya çıkarabiliriz. Bir şeyler üretmeye çalışırken benim de sonu hüsran olan bazı çalışmalarım oldu. Böyle durumlarda eşyaları atmaktan başka bir seçeneğimiz kalmıyor tabi. Yine de yaratıcı olmak, ortaya yeni bir şeyler çıkarabilmek çok eğlenceli bir süreç. :)

     Aşağıda fotoğrafta eteğe dönüştürdüğüm kot pantolonlarımın bazı yerleri yırtılmıştı. Artık giyilecek durumda değildi. Bende eteğe dönüştürmeye karar verdim. Bu işlem kesinlikle zor değil. Zaten hazır olan bir ürünün üzerinde küçük değişiklikler yapıyoruz diyelim. Ben zaten eskiyen kot pantolonları kesinlikle atmıyorum. Etek olarak değerlendirmekte başarısız olabiliriz fakat kot kumaşlarla farklı değerlendirme çalışmaları da yapılabilir. Ben eski bir kottan çanta da dikmiştim. Onu da yakın zamanda paylaşacağım.

     2 adet kot pantolonu eteğe dönüştürdüm. Fotoğraflar karışık oldu çünkü ilk olarak mavi pantolonu dikmiştim. Ortaya nasıl bir şey çıkacağından emin olamadığım için fazla fotoğraf çekmedim. Yazımda uygulamamı ayrıntılı olarak anlatmaya çalıştım. Umarım faydalı bir yazı olur. Keyifli okumalar. :)






Gelelim yapılışına: 


1. Öncelikle kot pantolonumuzdan kendimize uygun etek boyu ayarlayarak (yaklaşık diz hizasından) kesiyoruz. Diz hizasının aşağısına çok inmemelisiniz. Çünkü kestiğimiz alt parçaları eteğimizin dikiminde tekrar kullanacağız. Bu arada etek dikeceğimiz pantolonun paçaları en azından boru paça genişliğinde olmalıdır. Dar paça bir pantolonla bu eteği elde etmemiz çok zor. Kullanışlı olmaz, yürümekte zorluk çekilebilir.

2. Kestiğimiz pantolonun iç kısmındaki dikişleri söküyoruz.

3. Kestiğimiz alt parçalardan birinin de yan dikişlerini söküp 2 adet ara parça elde ediyoruz. Ara parçalardan birini eteğin ön kısmının, diğerini arka kısmının ortasına göre ayarlıyoruz. Parçaları kumaşın iç kısmına getiriyoruz. Üstte kalan parçayı içe doğru kıvırarak iğneliyoruz ya da teğelliyoruz. Daha sonra fazlalık olan kumaşları kesebilirsiniz.

5. Eklenen parçaları kota uygun bir iple dikiyoruz. Dikiş ipini seçerken kot pantolonun yan dikişlerinde kullanılan ipin rengine yakın bir renk seçmeye çalışın. Fermuarın altında kalan dikişli kısımları dikmekte zorlanabilirsiniz. Ben bu kısımları makine ile dikmedim elimde iğne ile arkadan tutturmaya çalıştım.

6. Son olarak etek ucundaki fazlalıkları kesip kıvırıp dikiyoruz. Etek ucunu 2 kat kıvırarak dikmekte fayda var. Çünkü kot kumaşlar iplik atabiliyor.




     Eski kullanılamayan kot pantolonlarımız böylece kot eteklere dönüştü. Eski kotları değerlendirmek için bir fikir olsun. İnşallah bu çalışma size de ilham olur. 




Hepinize huzurlu, bereketli ve mucizelerle dolu bir gün diliyorum. 
Teşekkürler, Sevgiler..


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder